Rån och misshandel

Jag och Selma hade en jättebra och skön dag med mamma och Fabian. Vi rensa mammas förråd, gick på promenad och städade lägenheten. Och åt på matmarknaden en sista gång såklart. 
Idag vaknade jag halv 6 av att jag hörde Jesper snarka inne i vardagsrummet. Alltid en lättnad för mig att höra att han kommit hem efter en kväll ute. Jag låg kvar och drog mig tills Selma vaknade kvart över 6. Då gick vi upp och bytte blöja och väckte pappan som tog upp hela soffan. 
Både jag och Selma blir jätteglada å se honom och sätter oss bredvid honom och jag frågar hur kvällen var. Var på ha säger "jag blev rånad igår". jag skrattar och tror han skämtar. Hans kompis blev nämligen rånad i förrgår på samma sätt som Jesper blev det på igår så jag trodde inte på honom först. Tills jag ser att han fortfarande har blod i ansiktet. 

Han berättar att han fick nog av alkoholen klockan 1 och kände att han ville hem och sova. Han var på väg hem till min mamma och hade precis tagit upp telefonen för att ringa Robert (som oxå var ute då) och säga att han var på väg hem dit. När han är ungefär 100 meter från mamma och Roberts hem så stannar det en bil vid honom och frågar om vägbeskrivning till Max. Jesper går fram till bilen och ska förklara vägen för mannen. Då hoppar det ut fyra män som sparkar ner honom i backen så telefonen går sönder och börjar slå honom och tar hans bankkort och sen drar där ifrån. 

Jesper var helt blodig, chockad och väldigt mörbultad men tog sig ner på stan igen och fick kontakt med en polis som kunde anmäla händelsen. 
Det mesta av allt blod kom från hans näsa bara. Det är inget brutet och han mår bra idag bortsett från att han mår dåligt mentalt. Han är chockad. Och jag mår så dåligt över att Jesper har sån otur och råkar ut för sån skit jämt. 
För 1.5 månad sen så blev han drogad och hamnade på intensiven när han var på krogen. 

Hans telefon tog dom inte eftersom den gick sönder. Som tur var! I den telefonen låg det väldigt privata förlossnings bilder på mig och en massa foton på Selma och alla framsteg hon gjort. Även fast telefonen var helt trasig så lyckades jag lägga in hans bilder på min dator. Hade inte det gått hade halva selmas första år varit borta.. 

Tycker det är förjävligt att man inte ska kunna gå ut och bara ha kul längre. Och jag blir trött på människor som säger till Jesper att nu får han ta och stanna inne så han inte är med i nå mer skit. 
Jesper är inte ut ofta. Och nu har han haft maximal otur när han varit ut. 
Jesper har inte bett om att bli drogad och hamna på intensiven eller han har inte bett om att bli nerslagen och rånad. Han gick ut för att ha kul med sina vänner. Han tänkte gå hem i tid innan han blev för full men lyckades hamna på fel plats vid fel tidpunkt. 
Han har lyckats vara trevlig mot fel personer och blivit lurad. 
Jesper ska inte behöva isolera sig inne och inte kunna gå ut för människor inte kan bete sig! 
Ingen ska behöva göra det. Sverige spårar ur bara mer och mer. Jag är trött på det här. Trött på mänskligheten! 
Jag vägar definitivt inte gå ut mer efter det här. 

Imorgon ska vi iaf ringa försäkringsbolaget och hoppas att dom kan hjälpa oss med Jespers telefon. 

Nu ska jag lägga mig och krama om min man och aldrig släppa honom ur sikte igen. Hoppas iaf nu haft en bra helg! ❤️ 




Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig? ♥

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback