Kusiner och matmarknad

Hej på er! 
Nu har det hänt lite dom sista dagarna som jag bara måste dela med mig av! 
För det första så har ju matmarknaden kommit till Falun. Det är ju ren och skär lycka för en matälskare som mig 😉 ätit grymma langos, nått italienskt och så var det nån kyckling i dijonsenapsås. Så gott!! 
Jesper ska på hockey på lördag så jag och Selma sover hos mamma då. Då passar jag nog på att äta på stan en sista gång innan dom stänger igen.. 

Den andra saken som hänt är att jag påbörjat min utbildning nu. Åh Gud va dåligt jag mådde innan jag gick in på introduktionen för kursen. Det var mer folk än vad jag trodde. Mitt hjärta dunka, jag mådde illa och jag svettades som en gris. Men det gick bra till slut ändå. 

Igår fick vi också veta att vi fått en lägenhet. Inte den vi kolla på innan utan det här är en annan. Den vi fått nu är en 3a som har en hyra som är 1-200 kr billigare än den vi har nu. Vi bor i en 2a. Vi kommer få balkong, diskmaskin och nya tapeter. Vår tur bara vänder nu! Just nu har vi inga motgångar och jag hoppas det håller sig så ett tag. Det blir flytt om 3 månader. 
Så jädra skönt!!! 

Jag har börjat plugget, Jesper har jobb på g och vi har hittat en billigare lägenhet. Skulle egentligen ha fått lite pengar från soc den här månaden oxå men vi fick avslag av nån idiotisk anledning. Ingen aning om varför. Så den här månaden lever vi fattigt. Men alla räkningar är betalda och även hyran så då är det lugnt :-) 

Jespers kusiner från Funäsdalen kom hit idag. Ena har jag träffat på bröllopet men andra var det första gången jag träffa. Stackars Selma blev livrädd för dom först men efter en timme typ så blev hon helt knäpp, haha. Hon klättra på Hampus och prata jättemycket med dom. Vifta på händerna och hoppa och skrek. Toka! 

Jesper är uppe hos Kristina med dom nu och jag ligger i soffan och glor. Selma har sovit sen en timme tillbaka ungefär. Skönt med ett barn som somnar tidigt och är lätt å lägga. 
Hon har en tand som precis är på väg att spricka igenom så hon är lite knölig nu och sover mer än vanligt. Men så blir det ibland :-) 





Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig? ♥

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback