Resa och studielån

Nu går livet lite uppåt igen! Har varit så nere sista tiden. Har varit pengaproblem igen och speciellt nu när julen närmar sig. Alla julklappar som måste köpas. Imorgon gör vi sista rycker och fixar sista klapparna. Ligger en liten hög på byrån. Selma får 3 julklappar och det räcker gott å väl tycker jag! :-) 
Hon fyller ju år strax efter oxå. 

Vi har tänkt igenom vår ekonomi nu riktigt. Vi klarar oss nätt och jämt med det vi har nu. Jag har ju bara sökt för studiebidrag nu när jag pluggar och då får jag in väldigt lite pengar. Vi beslutade oss idag för att söka studielån oxå. För att ta oss genom månaderna utan att behöva vrida och vända på varje krona. Det känns faktiskt riktigt bra. Jag investerar i mig själv. När utbildningen är klar kan jag börja jobba! :-) och då är det Jespers tur att utbilda sig. Nu går han hemma och är pappaledig och ska plugga till sig sitt körkort! 

Vi har bokat en resa nu för brölloppengarna. Det blir jag, Jesper, Selma och Felix som åker! :-) och så har min pappa och hans sambo bokat resa samma dag till samma land fast dom ska bo på ett hotell som ligger en km bort från oss. Så kan man hänga lite med dom också :-) 
Ska bli jätteroligt!! 

Imorgon ska mamma få ha Selma en stund så ska jag och Jesper gå och luncha eller fika på stan. Bara vi :-) ska bli mysigt ❤️ 


Härligt kaos i selmas hörna ❤️

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig? ♥

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:



Trackback